کاربرد موزاییک پرسی بیشتر در فضاهای باز و بیرونی است. این موزاییک‌ها به عنوان کف‌پوش در اماکن عمومی و  فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

هوم استون بعنوان تولید کننده و توزیع کننده  انواع موزاییک می باشد.

در ادامه به اماکن پرکاربرد موزاییک پرسی اشاره می کنیم:

پارکها، پیاده روها، حیات خانه، کف ساختمان ها (اتاقها،راه رو و …..)، باغ بام، پشت بام، پارکینگ، انباری، سالن های تاتر،نمایش،مدارس و دانشگاهها

مزایای موزائیک پرسی

استحکام و مقاومت بالا

همان طور که گفته شد سیمان از مواد تشکیل‌دهنده موزاییک پرسی است که ماده‌ای بسیار محکم و مقاوم است، بنابراین این موزاییک به دلیل وجود سیمان دارای استحکام و مقاومت بالایی است و در برابر یخ‌زدگی و فرسایش طبیعی مقاومت خوبی دارد.

قیمت مناسب

مواد تشکیل دهنده موزاییک پرسی در طبیعت موجود و در دسترس است، بنابراین هزینه کمتری نسبت به سایر کف‌پوش‌ها دارد.

وزن کم

این موزاییک‌ها سبک هستند و این ویژگی باعث شده تا کاربرد‌های مختلفی داشته باشند. به دلیل وجود منافذ بسیار زیاد در آن جذب آب بسیار بالایی دارد و مناسب محیط‌های پرتردد است.

 

معایب موزائیک پرسی

در محیط‌های سرد و خشک کارایی ندارد

هر چه تراکم موزاییک بیشتر باشد، در شرایط سرد و یخ‌بندان مقاوم‌تر است. اما موزاییک‌های پرسی به نسبت سایر موزاییک‌ها تراکم کمتری دارند، بنابراین در محیط‌های سرد و خشک کارایی زیادی ندارد.

تنوع رنگ در موزاییک‌های پرسی زیاد نیست

رنگ‌دانه‌های شیمیایی ،بسیار ریز هستند و تنها با وجود فوق روان‌کننده‌ها می توان از آن‌ها استفاده کرد. به دلیل اینکه در موزاییک‌های پرسی از فوق روان‌کننده‌ها زیاد استفاده نمی‌کنند، پس رنگ‌دانه‌ها را در خود نمی‌پذیرد، بنابراین موزاییک‌های پرسی تنوع رنگی زیادی ندارند. این موزاییک‌ها در رنگ‌های قرمز و زرد تولید می‌شود و برای ایجاد این رنگ‌ها از رنگ‌های معدنی و گل ماش استفاده می‌شود.

مقاومت سایشی کمی دارند

لایه رویه به نسبت لایه زیرین مقاومت کمتری دارد.عمل ساب خوردن که به خاطر زیبا جلوه دادن موزاییک انجام می‌شود، مقاومت سایشی لایه رویه را کم می‌کند و همین طور وجود رنگ‌های معدنی در این لایه، قدرت لایه رویه موزاییک را در برابر سایش ناتوان می‌سازد. فرسایش سطح موزاییک‌های پرسی زیبایی آن را از بین می‌برد و لایه زیرین موزاییک را که از زیبایی چندانی برخوردار نیست، در معرض دید قرار می‌دهد.

شرکت هوم استون بعنوان تولید کننده و توزیع کننده انواع موزاییک و کفپوش بتنی،  مشاوره و پاسخ به سوالات شما را وظیفه خود میداند و با ما در تماس باشید : ۲۲۳۲۶۰۵۰ – ۲۲۳۲۶۰۷۰